Wybierz język
  • slide7
    Konstrukcje stalowe
    Budowa Stadionu Narodowego w Warszawie
  • slide5
    Firma Mabo
    To pewny i solidny partner w interesach
  • slide8
    Firma Mabo
    To pewny i solidny partner w interesach
  • slide6
    Firma Mabo
    To pewny i solidny partner w interesach
  • slide4
    Firma Mabo
    To pewny i solidny partner w interesach
  • slide3
    Firma Mabo
    To pewny i solidny partner w interesach
  • slide1
    Firma Mabo
    To pewny i solidny partner w interesach
  • slide2
    Firma Mabo

Osprzęt trakcyjny 2gen.

Firma MABO wspólnie z Akademią Górniczo-Hutniczą oraz przy udziale Instytutu Kolejnictwa podjęła się ambitnego zadania – modernizacji kolejowej sieci trakcyjnej. W wyniku tej współpracy powstała:

 

_________________________________________________________________________

 

Konstrukcja podwieszenia profilowego nowej generacji

Konstrukcja podwieszenia wykonana jest z wysokowytrzymałego stopu aluminium i stali nierdzewnej. Jest ona rozwiązaniem nowoczesnym i lżejszym od obecnie stosowanych na sieciach trakcyjnych konstrukcji podwieszenia. Do niewątpliwych zalet nowego produktu należą: prosty układ nośny, wysoka odporność korozyjna, łatwość montażu i regulacji oraz wysoka estetyka.

profil 

 

Kształt profilu ze stopu aluminium EN-AW 6082 stosowany do uchwytów, wysięgu nośnego i ukośników.

 

 15 13 14 

           Podwieszenie_Obniżone                          Podwieszenie_Środkowe                       Podwieszenie_Przelotowe

16

      Podwieszenie_Krzyżowe

 

_________________________________________________________________________

 

Izolatory kompozytowe do podwieszeń (okucia aluminiowe)

 

2 1 

 

                            _________________________________________________________________________

  

Urządzenie naprężające

12 11 

TUN1 i TUN2

 9 10

 

Celem realizacji tego urządzenia jest wyeliminowanie niedogodności, utrudnień w postaci choćby zawieszonych na pręcie ciężarów, które zabierają dużo miejsca i w dodatku są często kradzione. Zadaniem nowego urządzenia jest kompensowanie zmian długości naprężeń lin nośnych lub przewodów jezdnych. Urządzenie ma zapewnić stałe naprężenie w sieci.

Do zalet tego urządzenia należy zaliczyć:  całkowitą przydatność w zakresie temperatur i długości odcinków naprężania, stałą siłę naprężenia na całym odcinku, montaż do słupa jako jednego elementu, niedostępność dla złodziei.

  

_________________________________________________________________________

 

Wysięgnik przewodu uszyniającego

7

 

Nowa konstrukcja wysięgnika została opracowana celem zmniejszenia jego masy, lecz przy zachowaniu wymaganych wymiarów i obciążalności mechanicznej. Modernizacja wysięgnika polega na jego wykonaniu z kształtownika o przekroju rurowym.

Do zalet nowego produktu należą: wysoka odporność korozyjna

oraz wysoka estetyka. Przed korozyjnymi wpływami atmosfery wysięgnik zabezpieczono przez ocynkowanie na gorąco i pomalowanie proszkowo.

                          _________________________________________________________________________

 

Dźwignie

    6 5 3 4

 

Dźwignia ma zastosowanie przy urządzeniu naprężającym, łączy przewody jezdne i linę nośną z urządzeniem naprężającym.

Innowacyjność  polega na zmianie grubości materiału oraz na zmianie technologii wykonania.

Element usztywniający dźwignię jest gięty, w starszym rozwiązaniu jest spawany.

_________________________________________________________________________

 

Wyrównywacz przewodów jezdnych

8 

 

Nowe innowacyjne rozwiązanie polega na wyeliminowaniu uchwytów krańcowych.

W nowym  wyrównywaczu połączono zaciskanie przewodów jezdnych oraz kompensowanie różnic długości przewodów jezdnych w jedno urządzenie.

Wyrównywacz przewodów jezdnych stosuje się gdy sieć jezdna składa się z dwóch przewodów jezdnych, wówczas konieczne jest wyrównywanie ich naciągów przy kotwieniu.