Mapa realizacji

Historia MABO

1967

Powstanie MABO

1 czerwca 1967r. 30-letni Adolf Bogacki postanowił otworzyć zakład ślusarski w Szczecinie-Zdrojach. Nie miał kapitału, wsparcia wspólników czy inwestorów, ale miał ogromną pasje do tworzenia wspaniałych rzeczy w swoim kunszcie. W niewielkim garażu, jednak posiadając ogromny zapał do pracy, rozpoczął swój pierwszy biznes praktycznie od zera. Wspierała go jedynie najbliższa rodzina, żona Marianna i dwoje małych dzieci, dla których lepszej przyszłości, był gotów do ciężkiej pracy. Jeśli zastanawiacie się skąd wzięła się nazwa firmy, to mamy dla Was ciekawostkę, nazwa firmy jest mocno rodzinna – MABO, to Marianna, Adolf Bogaccy.
Pierwsze 2 dekady działania, to lata siermiężne szczególnie dla przedsiębiorców, tzw. prywaciarzy. W tych czasach biznes nie mógł rozwijać się tak szybko, jakby chciał tego założyciel, mimo pojawiających się czasami ze strony ówczesnych władz zapowiedzi, że zapalają zielone światło, nigdy tak się nie działo. Dzisiaj trudno zrozumieć, że bez pozwolenia, prywaciarz nie mógł choćby zatrudnić pracowników. W ówczesnych czasach rozwój firm musiał być kontrolowany. Sukcesem firmy MABO w pierwszych latach działalności była produkcja części do maszyn rolniczych oraz świadczenie wszelkich usług ślusarskich.

1974

Przełom w rozwoju firmy

Ten rok był przełomowy w życiu firmy dzięki nawiązaniu stałej współpracy w zakresie obróbki skrawaniem z niemiecką firmą działającą w ówczesnym NRD. MABO współpracowało z tą firmą przez kolejne 20 lat! Rozwój firmy potrzebował przestrzeni, dlatego właściciel podjął decyzje o przenosinach na większa hale przy ulicy Dąbrowskiego.

1985

Produkcja czasz anten satelitarnych

Kiedy Adolf Bogacki zrealizował swój pomysł produkcji czasz anten satelitarnych, rozpoczął się ponownie znaczący wzrost rozwoju działalności firmy. Pomysł, techniczne opracowanie i organizacja produkcji – całe know – how to zasługa założyciela firmy. On sam w tamtym czasie pełnił etat producenta, handlowca oraz kierowcy auta dostawczego. Największa produkcja odbywała się na potrzeby Szwecji, Polski i Ukrainy. Z biegiem lat sprzedaż rozpoczęła się również w Niemczech, Grecji, Jugosławii, Serbii i Białorusi. Produkcja czasz satelitarnych trwała do momenty gdy Polska weszła do Strefy Shengen (2007).
Produkcja czasz anten satelitarnych pozwoliła na duże inwestycje, dzięki którym firma rozwinęła się znacząco. Zakupione zostały m.in. nowe tereny na Mierzynie, na których z kolei powstały hale produkcyjne wyposażone w nowe maszyny, przeprowadzono certyfikację firmy, zainwestowano w kadrę techniczną. Od 1985 roku do momentu wejścia do Strefy Shengen wyprodukowano ponad milion czasz.

1992

Nowa siedziba

Przeniesienie działalności firmy do nowo wybudowanych hal na Mierzynie. Od tego momentu firma nie tylko zyskała dodatkową powierzchnię do rozwinięcia produkcji, ale również nowoczesne maszyny, dzięki którym mogła świadczyć nowe usługi. Siedziba firmy nie zmieniła się od tego czasu.

1995

Rozszerzenie działalności - Cynkownia ogniowa

Firma MABO rozszerzyła swoją działalność o dodatkową usługę cynkowania ogniowego. Zainwestowano m.in. w wannę cynkowniczą i trawialnie chemiczną. Zatrudnienie w firmie przekracza 100 osób.

2000

Rozszerzenie działalności - Malarnia proszkowa

Powstała malarnia proszkowa, dzięki której firma może świadczyć kompleksowe usługi dla swoich klientów. Inwestycja obejmuje m.in. zakup pieców do wypalania i specjalnych agregatów.

2000 - 2006

Wzrost zatrudnienia

Na przełomie lat firma MABO inwestuje w kolejne nowoczesne urządzenia, które pozwalają urozmaicić ofertę o słupy, bramownice i sygnalizacje uliczną. Liczba pracowników w 2006 roku przekracza 200 osób.

2013

Infrastruktura kolejowa

Rozpoczęcie prac badawczo – rozwojowych realizowanych przez zespół badaczy MABO przy ścisłej współpracy ze specjalistami z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prace były wspierane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, w ramach programu INNOTECH. Efektem prac B+R był typoszereg bezciężarowych napinaczy górnej sieci trakcyjnej, odpowiadające na zapotrzebowanie rynku i będące zamiennikiem tradycyjnych ciężarowych napinaczy sieci trakcyjnej. Nawiązana w ramach projektu współpraca trwa do dziś.

2019

Nowe inwestycje

Oddanie do użytku dwóch nowych inwestycji o łącznej wartości blisko 7,1 mln złotych. Nowe inwestycje to hale, których powierzchnia pozwoli jeszcze lepiej rozwijać produkcje elementów górnej sieci trakcyjnej (TUNy i podwieszenia). W nowych halach znalazły się również nowoczesne maszyny wspierające procesy produkcyjne.